CILJEVI PROGRAMA
-
Probirljivo i zahtjevno turističko tržište traži isključivo kvalitetan i inovativan turistički proizvod odnosno uslugu, pa je sukladno takvim tezama uz prethodno provedeno istraživanje osmišljen i predložen program Sommelier u enogastronomiji.
Svrha pokretanja programa je višestruka i ogleda se u potrebi turističkog gospodarstva za većim brojem djelatnika sa specijaliziranim znanjima u području vina i gastronomije, praćenju svjetskih standarda te sve većoj potrebi hotelskog i restoranskog sektora za kadrovima koji će osigurati kvalitetu i konkurentnost pružanja usluga, ali i nužnosti sektora da se kontinuirano razvija i time stvara potpuno zadovoljstvo gostiju. Znanja i vještine stečene na programu somelijerstva omogućavaju stručni razvoj pojedinca, proaktivan odnos prema promjenama, kreativno i inovativno ponašanje u identifikaciji problema i traženju rješenja, a time doprinose i jačanju konkurentnosti ugostiteljskog poduzeća.
Osnovni razlog za pokretanje programa somelijerstva je stjecanje teorijskih i praktičnih znanja te vještina o vinu, enogastronomiji Hrvatske i svijeta koja su izravno primjenjiva u praksi i nužna u svakodnevnom poslovanju. Program somelijerstva temelji se na najnovijim spoznajama iz svijeta vina i gastronomije. Nastavni plan i program osmišljen je i prilagođen praktičnom osposobljavanju polaznika i stjecanju potrebnih vještina i tehnika za lakše uključivanje u suvremeno poslovanje. Uz sveučilišne nastavnike, u nastavi sudjeluju i renomirani stručnjaci iz gospodarstva. Cilj pokretanja ovog programa je svojom aktivnošću primarno pridonijeti razvitku somelijerstva, ali i ugostiteljstva u cjelini.
ISHODI UČENJA, OPĆE I SPECIFIČNE KOMPETENCIJE TE VJEŠTINE I ZNANJA KOJE ĆE POLAZNIK STEĆI ZAVRŠETKOM PROGRAMA
- Razlikovati terminologiju i procese u vinifikaciji mirnih, pjenušavih i likerskih vina
- Opisati vinske regije Hrvatske za proizvodnju vina
- Primijeniti pravilnu prezentaciju i posluživanje pojedine vrsta vina
- Prezentirati klasične i suvremene načine posluživanja jela
- Analizirati vizualne, mirisne i okusne komponente vina
- Prepoznati karakteristike i organoleptička svojstava svjetskih vina
- Prezentirati tehnike i metode pri usklađivanju vina s hranom, odnosno jelom
- Primijeniti pravila komunikacije u restoraterstvu u skladu s poslovnim bontonom i etičkim kodeksom
- Koristiti marketinške alate u plasmanu vina na tržište
- Primijeniti pravila održavanja higijene radnog mjesta, prostora, uređaja i pribora u ugostiteljstvu
- Primijeniti mjere i postupke rada na siguran način
TRAJANJE PROGRAMA
- 240 sati